علائم ترافیکی و عابران پیاده

مردم همیشه در خیابان ها با پای پیاده حضور دارند، بخصوص در زمان هایی که هوا گرم می شود، مردم بیشتری در خیابان ها حضور خواهند داشت. سفر با پای پیاده می تواند گزینه عاقلانه و سالمی باشد، اما به یاد داشته باشید که همیشه ایمن نیست. سالانه هزاران هزار عابر پیاده در تصادف با خودروها جان خود را از دست داده یا دچار آسیب های شدیدی می شوند. حدود 11درصد حمل و نقل با پای پیاده انجام می شود ، اما عابران پیاده در 13 درصد تصادفات مقصر می باشند. اگرچه رانندگان با عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و عدم توجه به علائم ترافیکی ، باعث تصادف می شوند، اما اکثر تصادفات عابر پیاده ناشی از عدم رعایت قوانین ترافیکی و راهنمایی و رانندگی و علائم ترافیکی از طرف عابران پیاده است.

علائم ترافیکی و عابران پیاده

  • استفاده نادرست از خطوط عابر پیاده

عدم توجه عابران پیاده به علائم ترافیکی ، باعث می شود تا آنها در معرض خطر تصادف قرار بگیند. عابران پیاده باید از خط کشی عابر پیاده عبور کنند و رانندگان موظف هستند در زمان رسیدن به خطوط عابر پیاده سرعت خود را کاهش داده و با به طور کامل متوقف شوند.

  • گذرگاه های بدون علامت

تقاطع ها نقطه داغ تصادف عابر پیاده هستند. در گذرگاه هایی که از علائم ترافیکی و تابلو خطر استفاده می وشد تصادفات به طور چشمگیری کاهش می یابد. مسیرهای عابر پیاده که به وضوح مشخص شده اند در پارکینگ ها یا نزدیک آن ها حیاتی هستند، زیرا رانندگان زمانی که روی پارکینگ تمرکز می کنند کمتر افراد را می بینند.

  • چرخش به چپ

عابر پیاده با علائم ایمن تر، از برخورد خودرو با عابر پیاده مصون نیست. سه برابر بیشتر مردم با ماشین‌هایی که به چپ می‌پیچند ضربه می‌خورند، زیرا هر دو طرف به جای دیگری نگاه می‌کنند: رانندگان مشغول مذاکره در تقاطع هستند و گذرگاه‌ها مستقیم به جلو نگاه می‌کنند.

  • استفاده از تلفن همراه

قانون عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی فقط برای رانندگان نیست. در یک مطالعه که اخیر در مورد تصادفات عابر پیاده در شهر نیویورک انجام شده است، نشان داد که هشت درصد تصادفات زمانی رخ داده است که فرد پیاده از وسایل الکترونیکی از جمله تلفن همراه و دستگاه های موسیقی استفاده می کرده است.

  • حرکت آرام خودرو

در حالی که خودروها و خودروهای هیبریدی که با باتری کار می‌کنند ایده‌آل هستند، 40 درصد بیشتر به عابران پیاده برخورد می‌کنند – که ترافیک روبرو را با گوش و همچنین چشمان خود تشخیص می‌دهند – نسبت به همتایان گازسوز خود. این خطر در مناطق مسکونی به 50 درصد می رسد، جایی که محدودیت سرعت 35 مایل در ساعت یا کمتر است و توقف ها و پیچ ها بیشتر است. (منبع: NHTSA)

  • لباس های تیره

نزدیک به 50 درصد از تصادفات عابران پیاده در تعطیلات آخر هفته و 70 درصد در شب اتفاق می افتد. پس از غروب خورشید، لباس‌های روشن و کم رنگ راحت‌تر دیده می‌شوند ،که  در مناطق کم‌جمعیت با روشنایی ضعیف در خیابان‌ها بسیار مهم است. چراغ قوه های جیبی نیز ایده خوبی برای پرسه زدن در شب هستند.

  • نوشیدن های الکلی مواد توهم زا

استفاده از مواد، بدون شک، به افزایش تصادفات در شب ها و آخر هفته ها کمک می کند و رانندگان تنها مسئول نیستند. 37 درصد از عابران پیاده مجروح شده دارای غلظت الکل خون حداقل 0.08 درصد هستند. در مقایسه، رانندگان مست در 13 درصد از تصادفات عابر پیاده دخیل هستند.

  • جاده های شریانی

از آنجایی که شهرها افراد بیشتری را به خود جذب می کنند، استفاده از جاده های چند خطه و پرسرعت برای جابجایی ترافیک ضروری می باشد. متأسفانه، این مکان‌ها برای مناطق پرجمعیت خطرناک هستند، جایی که پیاده‌روی عادی است و ایستگاه‌های اتوبوس فراوان است. برخی از این حوادث نیز ناشی از مناطق ساخت و ساز ضعیف است. یکی از راه‌های کمک به رانندگان ، استفاده از تجهیزات ترافیکی مانند مخروط‌ ترافیکی و استفاده از علائم ترافیکی nv جاده و سایر علائم خطر است.

علائم ترافیکی و عابران پیاده

دلایل اصلی تصادفات عابر پیاده چیست؟

بر اساس آمارهای ارائه شده، علل اصلی تصادفات عابران پیاده عبارتند از:

  • عدم رعایت حق تقدم و توجه به علائم و تابلو ترافیکی
  • عبور نامناسب از جاده یا تقاطع
  • ایستادن، بازی کردن یا کار کردن در جاده
  • داشتن دید ضعیف
  • تحت تأثیر مواد مخدر، الکل یا دارو قرار گرفتن
  • دویدن در جاده

عابران پیاده نیز به دلیل حواس پرتی (پیامک، تماس و غیره)، آسیب های جسمی، راه رفتن در مسیر اشتباه، یا قرار گرفتن در جاده ها/بزرگراه هایی که عابر پیاده را ممنوع می کند، جان خود را از دست می دهند.

  • عدم رعایت حق تقدم
    “حق تقدم” به حق قانونی یک عابر پیاده یا راننده برای حرکت با اولویت در یک مکان یا موقعیت خاص اشاره دارد. به عنوان مثال، اگر یک علامت راهنمایی و رانندگی و تابلو علائم به عابر پیاده دستور دهد تا به سمت خط عابر پیاده برود، یک راننده باید به عابر پیاده اجازه دهد تا قبل از عبور از تقاطع یا منطقه عابر پیاده از جاده عبور کند.
  • عبور نامناسب از جاده یا تقاطع
    حتی در موقعیت های حق تقدم، عابر پیاده ممکن است از جاده یا تقاطع به طور نامناسب عبور کند. شخصی ممکن است سعی کند از خیابان در جایی غیر از خط عابر پیاده تعیین شده عبور کند. از طرف دیگر، ممکن است سعی کنند در آخرین لحظه قبل از تغییر چراغ یا جلوی ترافیک روبرو، از جاده عبور کنند.

هنگامی که یک عابر پیاده به طور نامناسب از جاده عبور می کند، رانندگان ممکن است زمان کمی برای واکنش داشته باشند. در نتیجه، راننده ممکن است با عابر پیاده برخورد کند و باعث صدمات شدید شود.

  • ایستادن، بازی یا کار در یک جاده
    اجتناب از تصادف با عابر پیاده ای که در جاده ایستاده یا معطل مانده است برای راننده دشوار است. حتی اگر اتومبیلی برای از دست دادن عابر پیاده منحرف شود، راننده پشت وسیله نقلیه ممکن است به موقع آنها را نبیند. عابر پیاده ای که ایستاده یا در حال بازی در جاده است ممکن است مسئول تصادف شناخته شود.

سهل انگاری راننده می تواند برای کارگران کنار جاده کشنده باشد. کارگران معمولاً ملزم به پوشیدن وسایل قابل رویت و قرار دادن علائمدترافیکی در جاده هستند که به رانندگان از حضور آنها هشدار می دهد. به همین ترتیب، رانندگان ملزم به رعایت احتیاط بیشتر در اطراف محل کار در جاده هستند.

  • داشتن دید ضعیف
    عوامل متعددی می تواند دید در جاده را کاهش دهد که می تواند منجر به تصادف رانندگان با عابران پیاده شود. نمونه هایی از این عوامل عبارتند از:

    • شرایط آب و هوایی بد
    • اشیاء یا وسایل نقلیه در کنار جاده
    • عابرین پیاده که در شب لباس تیره پوشیده اند
    • چراغ های جلو ضعیف در یک وسیله نقلیه
    • نورهای درخشانی که در چشمان عابر پیاده می درخشد

هنگامی که دید ضعیف در یک تصادف مشکل ساز باشد، ممکن است مسئولیت بر عهده عابران پیاده، رانندگان یا خدمه جاده باشد. با این حال، دید ضعیف همچنین باید باعث شود عابر پیاده یا راننده احتیاط کند. عدم انجام این کار همان چیزی است که اغلب منجر به تصادف عابر پیاده می شود.

  • مواد مخدر، الکل یا دارو
    مواد مخدر و الکل می توانند ذهن را مختل کنند و راه رفتن در خیابان یا رانندگی با وسیله نقلیه را دشوارتر کنند. عابر پیاده یا راننده ای که بیش از حد مشروبات الکلی مصرف کرده یا مواد مخدر مصرف کرده است، می تواند باعث تصادف شود.
  • دویدن یا دویدن در جاده
    کودکان و نوجوانان ممکن است بدون توجه به ترافیک روبرو به جاده ای بیفتند. این می تواند تقریباً در هر نقطه از شهر منجر به تصادف شود. وقتی یک عابر پیاده به سمت جاده می زند، راننده ممکن است زمان کافی برای واکنش مناسب نداشته باشد. در نتیجه، آنها ممکن است به عابر پیاده برخورد کنند و صدمات زیادی ایجاد کنند.

علائم ترافیکی و عابران پیاده

در پایان

نصب تابلو و علائم ترافیکی در جاده ها و خیابان ها و رعایت آنها هم از سمت عابران پیاده و هم رانندگان باعث می شود تا میزان تصادفات کاهش یابد و مرگ و میر و آسیب های ناشی از تصادف کاهش یابد. خرید تجهیزات ترافیکی و ایمنی از پارک ترافیک و نصب آنها در جاده ها و خیابان ها باعث می شود تا عابران با دیدن این علائم و رعایت آنها جان خود را ایمن کنند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.