روش هایی برای طراحی جاده ها و نصب علائم ترافیکی

خیابان ها و جاده های شهر ، فقط مسیرهایی برای عبور و مرور وسایل نقلیه و خودروها نیستند، بلکه آنها نقش مهمی در رفت و آمدها ، خرید ، پیاده روی و غیره دارند. تصادفات رانندگی سالانه جان میلیون ها انسان را در سراسر جهان می گیرد، که این تصادفات به دلایل مختلفی رخ می دهد. یکی از عواملی که در تصادفات جاده ای نقش دارد، غیر استاندارد بودن و عدم نصب علائم ترافیکی در جاده ها و خرابی جاده ها می باشد. بنابراین روش هایی برای طراحی جاده ها و نصب علائم ترافیکی برای ساخت خیابان های شهر می تواند به داشتن شهری ایمن تر کمک کند.

روش هایی برای طراحی جاده ها و نصب علائم ترافیکی

در حالی که بیشتر طرح های ترافیکی بر بهبود رفتار رانندگان و عابران پیاده در سراسر محدوده شهر تمرکز دارند، چندین روش طراحی جاده ها و نصب علائم ترافیکی جود دارد که شهرها می توانند برای بهبود توانایی رانندگان در مسیریابی در جاده های شهر از آنها استفاده کنند. در اینجا تنها چند مورد از رایج ترین استراتژی های طراحی بیان شده است که برنامه ریزان شهری می توانند برای بهبود ایمنی راننده، عابران پیاده و دوچرخه سواران در جاده های عمومی استفاده کنند.

روش هایی برای طراحی جاده ها و نصب علائم ترافیکیکاهش سرعت ترافیک

وقتی صحبت از تلفات ترافیکی به میان می‌آید، سرعت نقش بسزایی در مرگ و میر دارد  و برنامه‌ریزان شهری می‌توانند تنها با کاهش سرعت مجاز در مناطق پرترافیک، احتمال برخورد یک وسیله نقلیه با عابر پیاده را کاهش دهند. چندین مطالعه نشان می دهد که سرعت خودروهای بین 40 تا 60 کیلومتر در ساعت خطرات ناشی از تصادف با عابران پیاده را به شدت کاهش می دهد. بنابراین استفاده از تجهیزات ترافیکی به نام سرعت گیر در جاده ، برای کاهش سرعت، در جاده های شهرها می توانند مناطق کم سرعت را همراه با انواع استراتژی های طراحی ترافیک پیاده سازی کنند. اگر شهری بخواهد تردد عابران پیاده و رانندگان در جاده های شهر را ایمن نماید، باید برخی از روش ها و استراتژی های را برای کاهش سرعت خودرو در خیابان های شهر اجرا کند که تعدادی از این تاکتیک ها عبارتند از:

  • نصب تابلو ترافیکی مناطق کم سرعت
  • نصب سرعت گیر
  • پیچ ها در جاده برای کاهش سرعت خودرو
  • گذرگاه های عابر پیاده بلند تر از سطح جاده

قرار دادن انواع تجهیزات ترافیکی ، کاهش سرعت در نزدیکی تقاطع ها و گذرگاه ها می تواند تأثیر قابل توجهی بر سرعت خودرو داشته باشد. در بسیاری از موارد، این رویکرد می تواند سرعت خودرو را کاهش دهد و این تأثیر مستقیمی بر ایمنی عابران پیاده در منطقه نزدیک دارد.

ساخت خیابن هایی کامل با علائم ترافیکی

امروزه به دلیل افزایش استفاده از خیابان ها و جاده ها توسط خودروها، دوچرخه سواران و عابران پیاده باید خیابان ها طوری طراحی شده و علائم ترافیکی طوری نصب شوند که ایمنی تمامی استفاده کنندگان از جاده ها و خیابان ها افزایش یابد. اطمینان از ایمنی استفاده برای همه در جاده های عمومی ضروری است و “خیابان های کامل” به این معنی است که همه کاربران می توانند از جاده های شهری به طور کارآمد و ایمن استفاده کنند. محل عبور عابر پیاده نمونه بسیار خوبی از این است که مهندسان چگونه می توانند جاده ها را به گونه ای طراحی کنند که به عابران پیاده امکان عبور ایمن از خیابان های شلوغ را بدهد.  عابران پیاده می توانند به جای اینکه خود را در معرض ترافیک قرار دهند و خطر تصادف را به جان بخرند، می توانند از خطوط عابر پیاده یا پل های هوایی برای عبور ایمن از خیابان استفاده کنند.

تردد عابران پیاده راهی عالی برای تقویت اقتصاد محلی هستند. برخلاف رانندگان، عابران پیاده می توانند به سرعت و به راحتی از مغازه ای به مغازه دیگر بدون ازدحام جاده یا ایجاد خطر برای شهروندان مجاور حرکت کنند.جامعه آماری نشان می دهد که سالانه میلیون ها نفر عابر پیاده در خطر تصادفات هستند و با توجه به افزایش جمعیتاین تعداد بازهم افزایش می یابد و این بدان معنی است که مردم بیش از هر زمان دیگری در هنگام تردد در خیابان های شهر در خطر هستند. پیاده روها راهی عالی برای تردد عابران پیاده هستند، اما شهرها همچنین می توانند از خیابان ها و میدان های خیابانی فقط برای عابر پیاده استفاده کنند تا از پیاده روها محافظت کنند و اقتصاد محلی شهر را تقویت کنند. استفاده از تابلو عابران پیاده ، چراغ های راهنمایی ، نصب سرعتگیر و سایر تجهیزات ترافیکی به ایمنی عابران پیاده و وسایل نقلیه کمک خواهد کرد.

ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری ایمن

چندین مطالعه نشان داده اند که با استفاده بیشتر افراد از زیرساخت های اختصاصی مانند مسیرهای خارج از خیابان و مسیرهای دوچرخه سواری، میزان آسیب کاهش می یابد. مسیر های دوچرخه‌سواری اختصاصی راه راحت‌تر و کارآمدتری را برای رفت و آمد در سراسر شهر به دوچرخه‌سواران ارائه می‌دهند و با جدا کردن دوچرخه‌سواران از وسایل نقلیه، برنامه‌ریزان شهری می‌توانند احتمال آسیب‌دیدگی یا مرگ را کاهش دهند. ساخت “خیابان های کامل” به این معنی است که برنامه ریزان شهری باید در هنگام ساخت سیستم های حمل و نقل به عابران پیاده، دوچرخه سواران و رانندگان فکر کنند.

ادغام مسیرهای خارج از خیابان، مسیرهای دوچرخه سواری، مسیرهای دوچرخه محافظت شده، و بلوارهای دوچرخه فقط چند راه هستند که مهندسان می توانند افراد بیشتری را به دوچرخه سواری در سراسر شهر تشویق کنند. این رویکرد نه تنها تراکم ترافیک را کاهش می دهد، بلکه می تواند فرهنگ استفاده از دوچرخه را در سراسر شهر بهبود بخشد و این می تواند مزایای متعددی برای کل جامعه داشته باشد.

توجه به علائم و تابو های ترافیکی

با افزایش جمعیت و تعداد خودروها برنامه ریزان شهری باید مناطقی را در شهر خود شناسایی کنند که بیشترین خطر را برای عابران پیاده، دوچرخه سواران و رانندگان دارند. قانونگذاران شهری می توانند از اطلاعات زیرساخت های یکپارچه و حوادث گزارش شده برای ایجاد یک نقشه دقیق که داده های تصادفات ترافیکی را برجسته می کند، استفاده کنند. پس از شناسایی مناطق پر خطر و نصب علائم ترافیکی و تابلو ترافیکی در مسیرها و توجه به این علائم باعث کاهش تصادفات و برخودهای شهری خواهد شد.

روش هایی برای طراحی جاده ها و نصب علائم ترافیکیروش هایی برای طراحی جاده ها و نصب علائم ترافیکی

در پایان

همانطور که شهرها به رشد خود ادامه می دهند و رانندگان بیشتری وارد جاده می شوند، برنامه ریزان شهری باید راه هایی برای بهبود نحوه تعامل رانندگان و عابران پیاده با یکدیگر بیابند. تشویق رفتارهای ایمن‌تر برای همه در جاده‌ها نقطه شروع خوبی است و مهندسان باید از استراتژی‌های مختلفی برای اطمینان از ایمنی همه افرادی که از جاده‌های عمومی استفاده می‌کنند استفاده کنند. نصب تابلو و علائم ترافیکی ، استفاده از تجهیزات ترافیکی و توجه عابران و رانندگان به این علائم ترافیکی و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی باعث می شود تا ایمنی تمامی افراد استفاده کننده از جاده افزایش یابد. پارک ترافیک عرضه کننده انواع تجهیزات ترافیکی و تجهیزات پارکینگ و ایمنی تمامی تجهیزات مورد نیاز در جاده ها و خیابان ها را با بهترین کیفیت و بالاترین کارایی ارائه می دهد و برای رشد شهر ، بهبود کارایی حمل و نقل و ایمن تر کردن جاده های عمومی می توانید از آنها استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.