استوانه ترافیکی

استوانه ترافیکی از تجهیزات ترافیکی می باشد، که برای هشدار، ورود ممنوع، کاهش حجم ترافیکی و به عنوان یک جداکننده ترافیکی از آن استفاده می شود. استوانه ترافیکی در رنگ های نارنجی و با توارهای زرد شبرنگ مشخص می شود تا برای دید در شب مناسب باشد.

استوانه ترافیکی

افزایش نظم در خیابان‌ها و کاهش حجم ترافیک و تصادفات در معابر شهری در شرایطی مقدر می شود که از علائم و تجهیزات ترافیکی مناسب استفاده شود و شهروندان نیز به این علائم توجه کنند . استوانه ترافیکی یا مخروط ترافیکی اغلب برای محاصره محل کار در جاده ها و همچنین بخش هایی از پارکینگ اتومبیل و سایر مناطق که ممکن است برای ورود بسته باشند ، استفاده می شود. همچنین ممکن است از آنها برای مسدود کردن پارکینگ استفاده شود تا هیچ کس نتواند به پارکینگ دسترسی داشته باشد یا می تواند برای هشدار به مردم در مورد یک خطر احتمالی استفاده شود. به طور کلی می توان گفت استوانه ترافیکی وسیله ایست جهت جلوگیری از ورود اتومبیل ها به یک مکان مشخص و یا دور کردن اتومبیل ها و عابران از یک خطر احتمالی.

استفاده مناسب از استوانه های ترافیکی

همه استوانه های ترافیک برای همه مکان ها مناسب نیستند ، بنابراین بهتر است ابتدا انواع استوانه های ترافیکی را بشناسیم و قبل از تصمیم گیری نهایی ، شرایط مورد نیاز را مشخص کنید. به عنوان مثال استفاده از استوانه های بازگشتی برای ایجاد مانعی که باید برای مدت زمان طولانی در محل قرار گیرد ایده آل است ، در حالی که پروژه های کوتاه مدت ممکن است فقط به مخروط های ترافیکی نیاز داشته باشند ، که در اندازه های مختلف وجود دارند.

مخروط های ترافیکی یا استوانه ترافیکی ، که پیلون نیز نامیده می شوند ، اغلب برای ایجاد جداسازی یا ادغام خطوط در پروژه های راه سازی یا تصادفات اتومبیل استفاده می شوند ، البته اگر قرار باشد این استوانه ها به مدت طولانی در محل بماند ، نشانگرها یا علائم سنگین تر و دائمی تر استفاده می شود. مخروط های جاده ، مخروط های بزرگراه ، مخروط های ایمنی ، دستگاه های کانال سازی ، مخروط های ساختمانی ، یا استوانه ترافیکی، معمولاً نشانگرهای مخروطی شکل هستند که در جاده ها قرار می گیرند یا در مسیرهای پیاده رو جهت تغییر مسیر موقت تردد به روشی ایمن مورد استفاده قرار می گیرند.

استوانه ترافیکی

تاریخچه پیدایش استوانه ترافیکی

مخروط های ترافیکی توسط چارلز دی اسکنلون آمریکایی اختراع شد ، هنگامی که به عنوان نقاش در بخش نقاشی خیابان لوس آنجلس کار می کرد ، از سه پایه های چوبی سنتی به عنوان مانع برای علامت گذاری جاده هایی که در معرض رنگ آمیزی قرار گرفته بودند ، استفاده کرد، اما این سازه های چوبی به راحتی شکسته می شد و خطری برای عبور و مرور در نظر نمی گرفت. پس از آن مخروط لاستیکی اسکنلون به گونه ای طراحی شد. این استوانه ترافیکی به گونه ای طراحی شده بود که در صورت ضربه خوردن به حالت عادی بر میگشت. حق اختراع او در سال 1943 اعطا شد.

مخروط های ترافیکی برای اولین بار در انگلستان در سال 1958 ، هنگام باز شدن بزرگراه M6 مورد استفاده قرار گرفت. این مخروط های ترافیکی جایگزین پارافین سوزهای فانوس قرمز بودند که در حین ساخت و ساز در کنارگذر پرستون استفاده می شد. در سال 1961 ، دیوید مورگان از بورفورد ، آکسفوردشایر انگلستان معتقد است که او اولین مخروط های ترافیکی پلاستیکی آزمایشی را ساخته که جایگزین چوب های هرمی شکل قبلی شده است.

در ایالات متحده در 1 مه 1959 ، شرکت گاز و برق اقیانوس آرام در اوکلند ، کالیفرنیا ، سیاست قرار دادن مخروط های ایمنی نارنجی در گوشه جلو و چپ عقب کامیون های سرویس خود را هنگام پارک در خیابان برای افزایش دید و ایمنی اتخاذ کرد. برای کارگران این سیاست در نتیجه پیشنهاد کارمند آنها ، راسل استورچ ، یک دستگاه اتصال دهنده کابل ، اجرا شد.

ویژگی ها و مشخصات استوانه های ترافیکی

امروزه بیشتر استوانه های ترافیکی از ترموپلاستیک یا لاستیک سا خته شده اند که رنگ روشن دارند. PVC های بازیافتی از بطری ها را می توان برای ایجاد مخروط های ترافیکی مدرن استفاده کرد.  استوانه های ترافیکی به صورت استوانه، مخروطی، بشکه ، ستون و غیره طراحی می شوند. این مخروطهای ترافیکی فلورسنت هستند و ارتفاع آنها متفاوت می باشد. آنها علامت گذاری خطر را آسان می کنند و از PVC بسیار بادوام ساخته شده اند. آنها نیاز به حداقل نگهداری دارند و برای استفاده در محیط کار طراحی شده اند. همچنین از آنها برای استفاده در مکان های عمومی استفاده می شود.
مخروط های ترافیکی معمولاً در خارج از منزل در حین کار در جاده ها یا سایر شرایطی استفاده می شوند که نیاز به تغییر مسیر ترافیک یا اخطار قبلی در مورد خطرات یا جلوگیری از ترافیک دارد. مخروط های ترافیکی همچنین برای علامت گذاری محل بازی کودکان یا مسدود کردن منطقه ای استفاده می شود. برای استفاده در شب یا شرایط کم نور معمولاً مخروط های ترافیکی با یک رنگ بازتابنده مجدد برای افزایش دید مجهز شده اند. گاهی اوقات ، مخروط های ترافیکی نیز ممکن است به همین دلیل دارای چراغ چشمک زن باشند.

مخروط های ترافیکی به گونه ای طراحی شده اند که بسیار قابل مشاهده و به راحتی قابل حرکت هستند. در اندازه های مختلف استفاده می شود ، معمولاً از حدود 30 سانتی متر تا کمی بیش از 1 متر طراحی و ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند. استوانه ترافیکی در رنگ های مختلف وجود دارند که نارنجی ، زرد ، صورتی و قرمز به دلیل روشنایی رایج ترین رنگ ها هستند. برخی دیگر در رنگهای سبز و آبی قرار دارند و همچنین ممکن است دارای نوار بازتابنده مجدد (که معمولاً به عنوان “نوار فلش” شناخته می شود) باشند تا دید آنها افزایش یابد.

مخروط های معمولی تردد دارای رنگ ایمنی “نارنجی” فلورسنت یا سبز آهکی هستند ، اما در برخی از کشورها بسته به زمینه از طیف وسیعی از رنگ های دیگر استفاده می شود. مخروط های ترافیکی نیز معمولاً با نوارهای بازتابنده در اطراف خود ، برای افزایش دید به چشم می آیند.

کاربرد استوانه ترافیکی

جابجایی یا برداشتن مخروط ها و استوانه ترافیکی آسان است. در جایی که نشانگرهای محکم تر (و بزرگتر) مورد نیاز است ، سایتهای ساختمانی از بشکه های تردد (بشکه های پلاستیکی نارنجی با نوارهای بازتابنده) استفاده می کنند ، که معمولاً تقریباً به اندازه یک طبل 55 گالن است. هنگامی که بسته شدن خط باید مانع فیزیکی در برابر اتومبیل هایی باشد که به طور تصادفی از آن عبور می کنند ، یک مانع جرسی ترجیح داده می شود.

در بسیاری از کشورها مانند استرالیا یا ایالات متحده مانند کالیفرنیا ، بشکه های تردد به ندرت دیده می شود. از اینرو از وسایلی به نام بولارد به جای مخروط استفاده می شود که در آن به وسایل هشدار دهنده یا ترسیم بزرگتر و قوی تر نیاز است. به طور معمول ، تیرها دارای پایه های نارنجی فلورسنت 1150 میلی متر با آستین بازتابنده و پایه های لاستیکی سنگین هستند. ممکن است از دستگاه های بزرگتر مانند تخته های سد به جای مخروط هایی که مناطق بزرگتر باید خارج شوند یا برای دوره های طولانی تر استفاده شود.

استوانه ترافیکی

مخروط های ترافیکی برای تعیین دوره های مسابقات اتوکراس استفاده می شوند. مخروط ها همچنین اغلب در فضاهای عمومی داخلی برای علامت گذاری مناطق بسته به عابران پیاده ، مانند خرابی سرویس بهداشتی یا نشان دادن شرایط خطرناک مانند لغزندگی کف استفاده می شود. از آنها می توان در زمین های بازی مدرسه برای محدود کردن زمین بازی استفاده کرد. برخی از مخروط های مورد استفاده برای این منظور مینیاتوری هستند ، به اندازه 5 سانتی متر (2.0 اینچ) و برخی دیگر مخروط های یکبار مصرف یک اندازه کامل ساخته شده از کاغذ زیست تخریب پذیر هستند. مخروط های ترافیکی که متمایز هستند ، به راحتی قابل حمل و معمولاً بدون مراقبت هستند ، اغلب به سرقت می روند.

استوانه ترافیکی یکی از تجهیزات ترافیکی است که کاربردهای زیادی اعم از مشخص کردن حریم مسیرهای مختلف ، کنترل سرعت خودروها و جلوگیری از پارک خودروهای مزاحم دارد . کیفت بالای این دسته از تجهیزات ترافیکی باعث می شود تا بتواند در برابر ضربات و فشارهای زیاد وارد شده مقاومت کند و در برابر شرایط جوی تحمل بالایی داشته باشد . قرار گرفتن نوارهای شبرنگ روی آنها باعث شده است رانندگان استوانه های ترافیکی را در شب راحتر مشاهده کنند و از فواصل دور نیز قابل دیدن باشند.

سخن پایانی

فروشگاه پارک ترافیک، عرضه کننده تجهیزات ترافیکی , تجهیزات پارکینگی و تجهیزات ایمنی با بهترین کیفیت خوشحال خواهد شد به سوالات شما پاسخ دهد و اطلاعات بیشتری در مورد تجهیزات ترافیکی، از جمله استوانه ترافیکی یا مخروط ترافیکی به شما ارائه دهد. پس با ما تماس بگیرید و  از مشاوره و قیمت محصولات ترافیکی اطلاع پیدا کنید. پارک ترافیک طیف وسیعی از موانع ترافیکی را ارائه می دهد ، از جمله استوانه های ترافیکی کوچک با یک حلقه سفید.

پارک ترافیک، یک فروشگاه با هدف ارائه‌ی خدمات و فروش در طمینه تجهیزات ترافیکی ، تجهیزات پارکینگ و تجهیزات ایمنی است که بیش از یک دهه سابقه فعالیت دارد. شرکت پارک ترافیک، در طول فعالیت بیش از یک دهه‌‌ای خود توانسته است، بهترین انواع تجهیزات ولوازم ترافیکی و پارکینگی را با بهترین کیفیت و مقاومت و استحکام و بروزترین محصولات را به مشتریان گرامی ارائه دهد.با توجه به آن که ما در پارک ترافیک ، اهداف بزرگی را دنبال می کنیم، هر روزه در حال بهبود کیفیت خدمات خود هستیم. برای آگاهی از خدمات و محصولات شرکت پارک ترافیک ، می توانید به سایت https://parktraffic.ir مراجعه کرده یا با شماره های شرکت تماس بگیرید.

0/5 (0 دیدگاه)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *